fredag 1 februari 2019

En början på något nytt!


Ho ho ho! Välkomna till den här bloggen som framför allt ska handla om hur jag ska leva mitt liv så att jag kan ägna mig åt det jag älskar allra mest - vildmarken. Det är således en blogg om en livsstil som jag kallar Sparsamhet och hur denna livsstil kan förverkliga min personliga längtan om att kunna frigöra mer tid från mitt kontorsjobb till att istället ägna mig åt jakt och fiske i vildmarken.

Sparsamheten är mitt alias och jag är mer av en jägare än en sökare. Med andra ord vet jag vad jag vill och mitt liv handlar om att jaga det. För några år sedan tröttnade jag på att leva ett konsumtionsliv där hela lönen försvann till att köpa saker som inte gjorde mig lyckligare. Det kunde handla om en större TV, bättre hörlurar, mer träningsredskap, dyrare kläder och allt eftersom jag tjänade mer pengar så brände jag mer pengar.

Mer av detta - tack!

Ovanstående livsstil föll dock omkull efter mycket introvert tänkande och efter att jag just hade varit ute flera dagar i vildmarken och kommit fram till att det hela är ganska enkelt – jag borde ha mycket större variation i mitt liv. Det är kontrasten mellan mitt storstadsliv i Stockholm och mitt vildmarksliv som gör mig lycklig. Problemet är att mitt vildmarksliv består av de fem veckor jag får i semester medan storstadslivet består av resterande 47 veckor.

Därför har jag bestämt mig för att påbörja en resa mot ett mer varierande liv. Ett liv som blandas av storstad och vildmark – vilket ska möjliggöras genom att jag ska spara mig till frihet! Häng gärna med mig på denna resa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar